Alla inlägg under oktober 2008

Av Petersson - 30 oktober 2008 11:05


Igår åkte en till kattunge till sitt nya hem. Hoppas allt har gått bra.

Så... nu är bara lilla flickan kvar. Tur att inte alla åkt på samma dag det hade varit lite hårt för mamman som helst vill vara hos dom hela tiden.



Av Petersson - 28 oktober 2008 21:22


Idag har två kattungar åkt till sitt nya hem, Kisse1 och Lilleman.  Lite tråkigt att de åkt. Mest saknar jag nog Lilleman.

Lycka till med de små kissarna!


Här är en bild på en av kissarna som inte åkt än.


  

Av Petersson - 19 oktober 2008 09:52


Här kommer några fler bilder på kattungarna. De börjar bli riktigt stora nu och busiga.











Av Petersson - 15 oktober 2008 12:50


Nu är de ca 10 veckor.







Av Petersson - 9 oktober 2008 11:08


Har glömt att skriva att kisse tre är helt bra i benet, det gick över fort så det var nog bara en liten sträckning.

Lilleman är redo att flytta också den 1 november och har inget hem än så länge, kanske det finns någon som är lite sugen på en riktigt charmig kattunge.

Av Petersson - 5 oktober 2008 16:39


Jag har haft en expert hos mig idag som är duktig på att se om vad det är för kön på de små. Tyvärr hade jag fel på ett par av dom.

Om någon av er som tingat kisse vill ändra er så får ni gärna höra av er till mig, min mailadress är marita@granskogens.se

Kisse 1 är visst en hane.

Kisse 2, en hona.

Kisse 3 hane som jag trodde.

Kisse 4 som jag kallar Lilleman är en hane.

Ursäkta att jag lurat er men jag kan fortfarande inte se skillnaden, men jag tror att hon som tittat på dom har rätt eftersom hon är kattuppfödare.


Jag har beställt kattungepaket från Royal Canin som ni får med när ni hämtar era katter. Antagligen skickar jag med någon leksak också.

De börjar få tjock och lång päls så det blir nog en del pälsvård.

De har träffat hundar så de lär inte vara hundrädda.

De är jätteduktiga på att gå i lådan och några olyckor har inte hänt en enda gång.

De äter Royal Canins kattungefoder som de också får med sig hem.

Av Petersson - 5 oktober 2008 11:01


Kisse 3 som är den som tycker om att klättra mest haltade i går morse och gick på tre ben.

Antagligen har han fastnat någonstans. Blir han inte bättre tills imorgon så tar vi en tur till veterinären. Han är så söt och go och ligger gärna i knät och sover.


Kisse 1 är den som är busigast och störst av dom fyra än så länge.

Kise 2 är lite mittemellan busig och springer gärna och leker med kisse 1.

Kisse 3 är den som klättrar mest.

Lilleman har växt till sig och är nog färdig att flytta vid tolv veckor han också.


Just nu får de vara lösa i hela hundpensionatet eftersom jag inte har några katträdda hundar där, jag är rädd att kisse 3 ska fastna i något galler annars eller klättra för högt upp. Men när jag kommer ut till dom har de oftast klättrat upp på sin klätterställning och ligger på högsta hyllan och sover alllihop.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards